الإعلانات

لا توجد إعلانات.

د. وليد فتحي عبد الكريم عبد القادر.

السيرة الذاتية

أولاً: بيانات عامة:

 

 

 

أولاً: بيانات عامة:

 

 

رابط جوجل سكولر  

https://scholar.google.com/citations?user=mVS35toAAAAJ&hl=en

 
ثانياً: المؤهلات العلمية:

  1. دكتوراه الفلسفة في التربية- تخصص علوم نفسية - كلية التربية للطفولة المبكرة - جامعة القاهرة تاريخ(4/11/2012م)

  2. ماجستير في التربية -قسم الصحة النفسية- كلية التربية- جامعة عين شمس بعنوان تاريخ(11/9//2008م)

  3. ليسانس آداب وتربية علم نفس قسم علم النفس- كلية التربية- جامعة حلوان -تاريخ(6/8/2001م)

 

ثالثاً: الخبرات الاكاديمية:

  • أستاذ مساعد بقسم التربية كلية العلوم والآداب- رفحاء – المملكة العربية السُّعُودية 

 

رابعاً: البحوث العلمية المنشورة:

  1. عبد الكريم، وليد فتحي. (2016). الخصائص التربوية والنفسية لذوي صعوبات التعلم غير اللفظية لدى عينة من التلاميذ بمدارس الدمج وأقرانهم بالمدارس العامة. مجلة التربية الخاصة والتأهيل: مؤسسة التربية الخاصة والتأهيل، مج3, ع12، 1 - 30. 

  2. عبد القادر، وليد فتحي عبد الكريم. (2016). مستوي المعرفة بدمج الطلاب ذوي الاضطرابات السلوكية والانفعالية في ضوء نموذج الاستجابة للتدخل لدى عينة من معلمي المرحلة الابتدائية. مجلة الإرشاد النفسيجامعة عين شمس - مركز الإرشاد النفسي، ع48، 183-209 

  3. Abdulkarim, W F.; Abdulrauf M S.; Elgendy A A. (2017). The effect of a multi-sensory program on reducing dyspraxia and dysgraphia among learning disabled students. Journal of Educational Sciences and Psychology, Ii (lxix).

  4. عبد القادر، وليد فتحي عبد الكريم. (201٧). صعوبات التعلم غير اللفظية وعلاقتها ببعض الاضطرابات السلوكية والانفعالية لدى عينة من تلاميذ المرحلة الابتدائيةمجلة الطفولة. كلية الطفولة المبكرة ع٢٥ ،٧٤٩- ٧٧٦.

  5. Abdulkarim,W F. ‎(2017). The effectiveness of a cognitive behavioral therapy program in reducing school bullying among a sample of adolescents with learning disabilities. International Journal of Educational Sciences 18 (1-3), 16-2

  6. عبد القادر، وليد فتحي عبد الكريم. (2018). دراسة لبعض العوامل المرتبطة بمستوى الوعي باضطرابي طيف التوحد والتواصل الاجتماعي لدى عينة من معلمات مرحلة الطفولة المبكرة. مجلة الإرشاد النفسي: جامعة عين شمس - مركز الإرشاد النفسي، ع56، 291-322-. 

  7. Abdulkarim, W. F. (2019). The Reduction of An Auditory Central Processing Disorder In Children ‎With Dyslexia Using The Buffalo Model. Journal Of Organizational Behavior Research 4 (2), 19-33

  8. عبد القادر، وليد فتحي عبد الكريم. (2020). الفروق في مظاهر التوافق النفسي لدى عينة من الأطفال المتنمرين بمرحلة الطفولة المبكرة وأقرانهم بمرحلة الطفولة الوسطى بمحافظة رفحاء بالمملكة العربية السعودية. مجلة العلوم الإنسانية، المجلد (5)، العدد (1). جامعة الحدود الشمالية

  9. عبد القادر، وليد فتحي عبد الكريم؛ أبو الوفا، نجلاء ابراهيم. (2020). فاعلية برنامج قائم على التدفق النفسي في تنمية الابداع الانفعالي لدى طالبات شعبة الطفولة بكلية التربية أسوان. مجلة البحث العلمي في التربية. العدد الواحد والعشرين 2020

  10.  أبو الوفا، نجلاء ابراهيم؛ عبد القادر، وليد فتحي عبد الكريم. (2021). فعالية برنامج تدريبي للتعلم المستند للدماغ في الوظائف التنفيذية وعادات العقل لدى الأطفال المعرضين لخطر صعوبات التعلم بمرحلة الطفولة المبكرة. مجلة كلية علوم ذوي الاحتياجات الخاصة ببني سويف. العدد (2)، المجلد (3).

     

  11. Abdulkarim, W. F. (2022). Garman model of language processing in children with oral language disorders. Journal of Organizational Behavior Research, 2, 2022

     

12-   Al Naggar, S.A.M., Abdulkader, W.F.A. (2024).How administrative AI applications enhance organizational innovation and quality of work life for disabled employees: a case study of a Saudi University. Corruption perception trends: European Union countries. Access to science, business, innovation in the digital economy,12 ACCESS 

Press, 5(1), 68-84, https://doi.org/10.46656/access.2024.5.1(5)

 

  1. 13. Alanazi FE and Abdulkader WFA (2024). Enhancing reading and writing skills of students with learning disabilities through assistive technology: A literature review (2013-2023). International Journal of Advanced and Applied Sciences, 11(1): 109-114. https://doi.org/10.21833/ijaas.2024.01.013

     

    14-  Abdulkader WFA and Al Naggar SAM (2024). Emotional intelligence and its relation to job creativity in preschool teachers of at-risk children: A cross-sectional study. International Journal of Advanced and Applied Sciences, 11(2): 73-81

     


     خامساً : الأنشطة الاكاديمية:

  • محكم لعدد من المجلات العالمية المتخصصة مثل:

 

 International Journal of Educational Psychology (IJEP)

https://hipatiapress.com/hpjournals/index.php/ijep/index

Psychological report

https://journals.sagepub.com/metrics/prx

South Africa Journal of Early Childhood Education

https://sajce.co.za/index.php/sajce/pages/view/journal-information

 

سادساً : النشاط التعليمي (قائمة بالمقررات التي تم تدريسها بالجامعة):

  • الاسرة والمجتمع- المستوى الخامس- برنامَج تنمية الطفولة المبكرة
  • مدخل علم النفس (جميع طلاب وطالبات الكلية)
  • علم النفس التربوي. -المستوى الثالث- برنامَج تنمية الطفولة المبكرة
  • علم النفس الإرشادي. المستوي الثالث
  • صعوبات التعلم الطفولة المبكرة. - المستوى الخامس- برنامَج تنمية الطفولة المبكرة
  • مدخل الى صعوبات التعلم. المستوي الرابع، مسار صعوبات التعلم
  • صعوبات التعلم النمائية.  المستوي السادس، مسار صعوبات التعلم
  • التقنيات المساندة والمعدلة لذوي صعوبات التعلم.  المستوي السابع، مسار صعوبات التعلم
  • صعوبات التعلم في القراءة والكتابة.   المستوي السابع، مسار صعوبات التعلم
  • مشكلات اجتماعية لصعوبات التعلم.  المستوي الخامس، مسار صعوبات التعلم
  • تقييم وتشخيص ذوي صعوبات التعلم. المستوي الخامس، مسار صعوبات التعلم
  • مشروع ميداني في صعوبات التعلم.  المستوي السابع، مسار صعوبات التعلم
  • التربية الميدانية صعوبات تعلم. المستوي الثامن، مسار صعوبات التعلم
  • دمج ذوي الحاجات الخاصة. المستوي الخامس،
  • اضطرابات التواصل. المستوي الثالث،
  • برامج القابلين للتعلم والتدريب.  المستوي السادس، مسار إعاقة عقلية.
  • طرق التدريس لذوي الإعاقة العقلية. المستوي السادس، مسار إعاقة عقلية.
  • مهارات السلوك التكيفي المستوي السادس، مسار إعاقة عقلية.
  • علم وظائف الأعضاء لذوي احتياجات. المستوي الثالث
  • القياس والتقويم. المستوي السابع
  • تأهيل زوي الاحتياجات الخاصة المستوي الرابع
  • برامج لذوي الحاجات الخاصة المستوي الرابع
  • علم نفس النمو المستوي الرابع
  • الأنشطة المدرسية لغير العاديين المستوي الثالث
  • الاعاقات الشديدة والمتعددة. المستوي الرابع
  • توعية المجتمع بمجالات الإعاقة. المستوي الرابع
  • سيكولوجية اللعب لذوي الاحتياجات الخاصة المستوي الثاني
  • نمو المفاهيم اللغوية والعملية المستوي السادس
  • مقدمة في تعديل السلوك. المستوي الثاني
  • المهارات الاكاديمية لذوي الاحتياجات الخاصة. المستوي الرابع
  • التدخل المبكر مع ذوي الاحتياجات. المستوي الرابع
  • دعم وتمكين ذوي الاحتياجات الخاصة. المستوي الرابع
  • مهارات التفكير- مهارات التواصل عمادة السنة التحضيرية قضايا ومشكلات تربوية
  • دبلوم عام في التربية تقنيات التعليم. دبلوم عام في التربية
  • التدريس بدبلوم الاستثمار الأمثل للكوادر التعليمية للمعلمين مقرر مهارات التفكير الناقد
  • التدريس بدبلوم الاستثمار الأمثل للكوادر التعليمية للمعلمين مقرر مهارات التفاعل الاجتماعي

 

سابعاً: الدورات التدريبية:

  • دورة تدريبية عن استراتيجيات التدريس إشراف عمادة التطوير الجامعي 6-7/7/1435ه.
  • دورة تدريبية عن نظرية تريز للتفكير الابداعي يوم إشراف عمادة التطوير الجامعي10-11/10/1435ه
  • ورشة تدريبية عن برنامج التحليل الاحصائي SPSS إشراف عمادة التطوير الجامعي 11-14/5/1436ه
  • مهارات وفنون تحويل الرسائل الجامعية إلى كتب المكتبة الرقمية السعودية 31-10-2018م
  • المواصفات الفنية للكتاب المثالي المكتبة الرقمية السعودية 3-11-2018م
  •  إدارة المراجع باستخدام برنامج المكتبة الرقمية السعودية MENDELEY 8-11-2018م
  •  المهارات العملية لأوعية النشر المعتمدة ISI , Scopusالمكتبة الرقمية السعودية27-11-2018م
  • Publishing in Academic Journals المكتبة الرقمية السعودية 18-3-2020م
  • النشر العلمي في المجلات المصنفة للتخصصات الإنسانية والاجتماعية المكتبة الرقمية السعودية 7-4-2020م
  • مجلات وأوعية النشر بين الحقيقي والمزيف المكتبة الرقمية السعودية 8-4-2020م
  •   - EBSCO Humanities Databases المكتبة الرقمية السعودية 8-4-2020م
  • البرنامج التدريبي" خدمات الإثراء للموهوبين " 11-12/ 4/ 4 /  1443ه تنظيم عمادة التطوير الجامعي 
  • ورشة عمل اختيار أوعية النشر للترقية 8 /3 / 2022م تنظيم عمادة التطوير الجامعي 

 

ثامناً: المؤتمرات والندوات العلمية:

  • المؤتمر الدولي الثالث لتمكين الأشخاص ذوي الإعاقة وفق رؤية مصر ٢٠٣٠م تنظيم مؤسسة التربية الخاصة والتأهيل بالتعاون مع منظمة العالم الإسلامي للإعاقة والتأهيل جمهورية مصر العربية – بمكتبة مصر العامة   ببنها الخميس الموافق ١ اغسطس ٢٠١٩م.
  • المؤتمر السعودي الأول في تحليل السلوك التطبيقي جامعة دار الحكمة بجدة 19/20 مارس 2021

تاسعاً: الأنشطة الجامعية والمجتمعية (التفاصيل مرفقة)

  • عضو ومقرر لجنة الأنشطة الطلابية بكلية العلوم والآداب.
  • عضو ومقرر لجنة التأديب بكلية العلوم والآداب.
  • منسق لأكاديمية الموهوبين بجامعة الحدود الشمالية عن كِلية العلوم والآداب. 
  • عضو المجلس الاستشاري لبرنامج الطفولة المبكرة.
  • منسق مقرري صعوبات التعلم الطفولة المبكرة والاسرة والمجتمع ببرنامج الطفولة المبكرة.
  • عضو ومقرر لجنة الخريجين بقسم التربية.
  • منسق للإرشاد الطلابي بالقسم.

    عاشراً: الأنشطة المجتمعية: تنفيذ عدد من اللقاءات التوعوية ومنها:

  • تنظيم عدد من الساعات التطوعية في تعزيز الصحة النفسية (تم تدوينها بالمنصة الوطنية للتطوع).
  • تنظيم لقاء (قوة الذكاء الاجتماعي) بالاشتراك مع اللجنة الدائمة لتعزيز الصحة النفسية بالجامعة. 
  • تنظيم لقاء مع جستر المهنية (الجمعية السعودية للتربية الخاصة) عن الجديد في تشخيص صعوبات التعلم بمناسبة منتدى جستر للأشخاص ذوي الاعاقة.
  • تنظيم لقاء مع جستر المهنية (الجمعية السعودية للتربية الخاصة) عن المؤشرات النمائية لصعوبات التعلم.
  • شهادة تقدير من المدرسة الابتدائية الرابعة برفحاء بمناسبة الاشتراك في حملة الطفولة.
  • شهادة تقدير من مدرسة المثني برفحاء بمناسبة الاشتراك في حفل عالم الطفولة
  • محاضرة "صناعة التفوق" لصالح وحدة الإرشاد الأكاديمي للطلاب المتعثرين.
  • ندوة تأهيل الأسر ذوي الإعاقة خلال فترة التعليم المنزلي بجمعية ملاز للتنمية الأسرية. 
  • ندوة اليوم العالمي للإعاقة بجمعية ملاز للتنمية الأسرية.
  • ورشة تدريبية عن الوقت بمدرسة معاذ بن جبل الابتدائية.
  • ورشة تدريبية عن الاستذكار الفعال بمدرسة معاذ بن جبل الابتدائية.
  • تنفيذ البرنامج الإرشادي (نحو مزيد من الايجابية في شخصية الطالب الجامعي).   
  • أسبوع القضاء على التنمر بالتعاون مع مدرسة متوسطة رفحاء.

حادي عشر: الكتب المنشورة:

  • عبد الكريم، وليد فتحي. (2016). مقدمة في الاضطرابات السلوكية والانفعالية. الرياض: مكتبة الرشد.
  • عبد الرؤوف، محمد صالح؛ عبد الكريم، وليد فتحي. (2016). مقدمة في التربية الخاصة. الرياض: مكتبة الرشد. 

ثاني عشر: عضوية الجمعيات

  • مركز ديبونو لتعليم التفكير http://www.debono.edu.jo/--cd7g  الأردن
  • الأكاديمية العربية للتدريب والاستشارات - مصر

 

First: Contact information  :

 

 

Name   : Dr. Waleed Fathi AbdulKarim Abdulkader. 

Date and place of birth: 27/11/1978 Cairo  

Marital Status: Married +3

Emaildrwaleedabdulkarim@gmail.com

       drwaleedabdulkader@yahoo                     

 


 Google Scholar  link

https://scholar.google.com/citations?user=mVS35toAAAAJ&hl=en 

Second: Academic Qualifications:

PhD in Education - Specialization in Psychological Sciences - Faculty of Early Childhood Education - Cairo University (4/11/2012)

Master of Education - Department of Mental Health - Faculty of Education - Ain Shams University (11/9/2008)

Bachelor of Arts and Education Psychology, Department of Psychology, Faculty of Education, Helwan University(6/8/2001)

 

Third: Academic Experiences and Current Work:

Assistant Professor, Department of Education, College of Science and Arts, Rafha, Kingdom of Saudi Arabia, starting from 21/1/1435 AH corresponding to 24/11/2013 AD to date.

https://faculty.nbu.edu.sa/faculty-member/1120

 

Fourth: Other Experiences:

Educational and psychological consultant for Al-Rowad International Language Schools Group in the Kingdom of Saudi Arabia  from 2008 to 2013

Psychologist at the Egyptian Ministry of Education from 2004 to 2008.

 

Fifth: Published Scientific Research:

Abdul Karim, Walid Fathi. (2016). Educational and psychological characteristics of people with non-verbal learning difficulties among a sample of students in integration schools and their peers in public schools. Journal of Special Education and Rehabilitation: Special Education and Rehabilitation Foundation, vol. 3, p. 12, 1-30.

. 10.21608/ZERO.2016.92064

 

Abdulkader, Walid Fathi AbdulKarim. (2016). The level of knowledge of the integration of students with behavioral and emotional disorders considering the intervention response model among a sample of primary school teachers. Journal of Psychological Counseling: Ain Shams University - Psychological Counseling Center, p. 48, 183-209 

183-209 10.21608/CPC.2016.48943

 

Abdulkarim, W F.; Abdulrauf M S.; Elgendy A A. (2017). The effect of a multi-sensory program on reducing dyspraxia and dysgraphia among learning disabled students. Journal of Educational Sciences and Psychology, Ii (lxix).

https://www.proquest.com/docview/1908419276?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true

Abdul kader, Walid Fathi AbdulKarim. (2017). Non-verbal learning difficulties and their relationship to some behavioral and emotional disorders among a sample of primary school students. Childhood Magazine. Early Childhood College, 25, 749-776.

10.21608/JCHILD.2017.75582

Abdulkarim,W F. ‎(2017). The effectiveness of a cognitive behavioral therapy program in reducing school bullying among a sample of adolescents with learning disabilities. International Journal of Educational Sciences 18 (1-3), 16-2

https://doi.org/10.1080/09751122.2017.1346752

 

Abdulkader, Walid Fathi AbdulKarim. (2018). A study of some factors associated with the level of awareness of autism spectrum disorder and social communication among a sample of early childhood teachers. Journal of Psychological Counseling: Ain Shams University - Psychological Counseling Center, p. 56, 291-322-.

https://search.mandumah.com/Record/965764

 

Abdulkarim, W. F. (2019). The Reduction of An Auditory Central Processing Disorder In Children ‎With Dyslexia Using The Buffalo Model. Journal Of Organizational Behavior Research 4 (2), 19-33

https://odad.org/article/the-reduction-of-an-auditory-central-processing-disorder-in-childrenwith-dyslexia-using-the-buffalo-model

Abdul kader, Walid Fathi AbdulKarim. (2020). Differences in the manifestations of psychological adjustment among a sample of early childhood bullies and their peers in middle childhood in Rafha Governorate, Saudi Arabia. Journal of Humanities, Vol. 5, No. 1. Northern Border University

https://north-journal-of-human-sciences.nbu.edu.sa/sites/default/files/2022-02/%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%AF%205%20%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%AF%D8%AF%201.pdf

Abdul kader, Walid Fathi AbdulKarim; (2020). The effectiveness of a program based on psychological flow in developing emotional creativity among students of the Childhood Division at the Faculty of Education, Aswan. Journal of Scientific Research in Education. Issue twenty one 

10.21608/JSRE.2021.137533

 

 Abu Al-Wafa, Najla Ibrahim, Abdulkader, Walid Fathi AbdulKarim. (2021). The effectiveness of a brain-based learning training program in executive functions and habits of mind in children at risk of early childhood learning disabilities. Journal of the Faculty of Sciences of People with Special Needs in Beni Suef. Issue (2), Volume (3).

 

. 10.21608/JSHM.2021.63129.1092

 

Abdulkarim, W. F. (2022). Garman model of language processing in children with oral language disorders. Journal of Organizational Behavior Research, 2, 2022

https://doi.org/10.51847/oamVikhiuP

 

Al Naggar, S.A.M., Abdulkader, W.F.A. (2024).How administrative AI applications enhance organizational innovation and quality of work life for disabled employees: a case study of a Saudi University. Corruption perception trends: European Union countries. Access to science, business, innovation in the digital economy,12 ACCESS Press, 5(1), 68-84, https://doi.org/10.46656/access.2024.5.1(5)

 

 

  1. 13. Alanazi FE and Abdulkader WFA (2024). Enhancing reading and writing skills of students with learning disabilities through assistive technology: A literature review (2013-2023). International Journal of Advanced and Applied Sciences, 11(1): 109-114. https://doi.org/10.21833/ijaas.2024.01.013

     

    14-  Abdulkader WFA and Al Naggar SAM (2024). Emotional intelligence and its relation to job creativity in preschool teachers of at-risk children: A cross-sectional study. International Journal of Advanced and Applied Sciences, 11(2): 73-81


 

Sixth: Educational Activity 

Educational Psychology - Early Childhood Development Program

Counseling psychology.

Measurement and evaluation. 

Developmental Psychology.

Rehabilitation of people with special needs.

The psychology of play for people with special needs.

Introduction to behavior modification. 

Supporting and empowering people with special needs. 

Early childhood learning difficulties. 

Introduction to learning difficulties. 

Developmental learning difficulties. 

Assistive and modified technologies for people with learning disabilities

Learning difficulties in reading and writing.   

Social problems of learning disabilities. 

Assessment and diagnosis of people with learning disabilities. 

A field project in learning difficulties. 

Field education with learning difficulties. 

Integration of people with special needs.

Communication disorders. 

Learnable and training programs.

Teaching methods for people with mental disabilities.

Adaptive behavior skills.

Physiology for people with needs. 

Programs for people with special needs.

School activities for the extraordinary.

Severe and multiple disabilities. 

Raising community awareness of the areas of disability.

The growth of linguistic and practical concepts.

Academic skills for people with special needs. 

Early intervention with people with special needs. 

Thinking Skills - Communication Skills Deanship of the Preparatory Year Educational issues and problems

General Diploma in Education and Educational Technologies. General Diploma in Education

Teaching in the Optimal Investment Program for Educational Cadres Critical Thinking Skills Course

Teaching in the optimal investment program for educational cadres is the optimal course of social interaction skills.

 

Seventh: Training Courses:

A training course on teaching strategies under the supervision of the Deanship of University Development 6-7/7/1435 AH.

A training course on Therese theory of creative thinking -the Deanship of University Development 10-11/10/1435 AH

Training workshop on the statistical analysis program SPSS under the supervision of the Deanship of University Development 11-14/5/1436 AH

Skills and Arts of Converting University Theses into Saudi Digital Library Books 31-10-2018.

Technical specifications of the ideal book Saudi Digital Library 3-11-2018

 Managing References using the Saudi Digital Library Program Mendeley 8-11-2018

 Practical Skills for ISI Publishing Vessels, ScopusSaudi Digital Library 27-11-2018

Publishing in Academic Journals Saudi Digital Library 18-3-2020

Scientific publishing in journals classified for humanitarian and social disciplines Saudi Digital Library 7-4-2020

Magazines and publishing vessels between real and fake Saudi Digital Library 8-4-2020 AD

-  EBSCO Humanities Databases Saudi Digital Library 8-4-2020

Training Program "Enrichment Services for the Gifted" 11-12/4/4/ 1443 AH Organized by the Deanship of University Development 

Workshop on selecting publishing vessels for promotion 8/3/2022 AD organized by the Deanship of University Development 

 

Eighth: Scientific Conferences and Seminars:

The Third International Conference on the Empowerment of Persons with Disabilities in accordance with Egypt's Vision 2030 Organized by the Foundation for Special Education and Rehabilitation in cooperation with the Islamic World Organization for Disability and Rehabilitation, Arab Republic of Egypt - at the Egypt Public Library in Benha on Thursday, August 1, 2019.

The First Saudi Conference in Applied Behavior Analysis Dar Al-Hekma University in Jeddah 19/20 March 2021

 

Ninth: University Activities 

Member and Rapporteur of the Student Activities Committee at the College of Science and Arts.

Coordinator of the Gifted Academy at the Northern Border University for the Faculty of Science and Arts. 

Member of the Advisory Board of the Early Childhood Program.

Member and Rapporteur of the Alumni Committee in the Department of Education.

Coordinator of student counseling in the department.

Coordinator of the Scholarship Committee in the department

Coordinator of the communication skills course in the preparatory year.

 

Tenth: Academic Activities:

Referee for several specialized international magazines:

 

 International Journal of Educational Psychology (IJEP)

Psychological report

South Africa Journal of Early Childhood Education

 

Eleventh: Community Activities:

Organizing a meeting with Gestar Vocational (Saudi Society for Special Education) on developmental indicators of learning difficulties.

A certificate of appreciation from the fourth primary school in Rafha on participating in the childhood campaign.

A certificate of appreciation from Al-Muthanna School in Rafha on participating in the Childhood World Day.

A lecture on "Excellence Industry" for the benefit of the Academic Advising Unit for struggling students.

Seminar on the rehabilitation of families with disabilities during the period of home education at the Malaz Association for Family Development. 

Symposium on the International Day of Disability at Malaz Association for Family Development.

Training workshop on time at Moaz Bin Jabal Primary School.

Training workshop on effective study at Moaz Bin Jabal Primary School.

Implementation of the counseling program (towards more positivity in the personality of the university student).   

Bullying Elimination Week in collaboration with Rafha Middle School.

 

Twelfth: Published Books:

AbdulKarim, Walid Fathi. (2016). Introduction to behavioral and emotional disorders. Riyadh: Al-Rushd Library.

Abdul Raouf, Mohamed Saleh; Abdul Karim, Walid Fathi. (2016). Introduction to Special Education. Riyadh: Al-Rushd Library. 

 

Thirteenth : Membership of Associations

 Debono Center for Teaching Thinking http://www.debono.edu.jo/--cd7g   Jordan

Arab Academy for Training & Consultation - Egypt

 

 
 

المواد الدراسية

لا توجد مواد دراسية.

المشاركات

لا توجد مشاركات.

التواصل

البريد الإلكتروني
Waleed.abdulkader@nbu.edu.sa